Διαβάζω Το φως μεσα μου από τα Fantasy Archives της Fantasy Gate! Bookmark and Share


Το Φως Μέσα Μου
Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Κέλλη

από Νατάσα Παυλίτσεβιτς 

«Δεν είναι μόνο η δύναμη στη φαντασία του, αλλά και η αίσθηση ρεαλισμού που σε κάνει να βιώνεις τον τρόμο μαζί με τους ήρωες Ένα σκοτεινό ταλέντο που ξεχωρίζει». Αυτό, που λέτε, (γεια σας καταρχήν!) δεν το λέω εγώ, μια τυχάρπαστη αρθρογράφος, μα ο Αβραάμ Κάουα, εξαιρετικός συγγραφέας και σεναριογράφος, για τον Κωνσταντίνο Κέλλη. Αυτός (ο Κέλλης, όχι ο Κάουα) έβγαλε μόλις τη συλλογή διηγημάτων τρόμου “Το Φως Μέσα Μου” από τις εκδόσεις Momentum. Εμένα μέχρι τώρα θα με έχετε πάρει χαμπάρι ότι ακούω τρόμο και με πιάνει ένας ενθουσιασμός, οπότε είχα ένα λόγο παραπάνω να σας ενημερώσω για αυτή τη φρέσκια δουλειά. Επειδή είμαστε και επίκαιροι στο Fantasy Gate, σας ενημερώνω ότι 5 Δεκέμβρη στο βιβλιοπωλείο των Ν. & Σ. Μπατσιούλας στην Αθήνα, Πανόρμου 83, στις 20:00 είναι η παρουσίαση του βιβλίου. Σπεύσατε για αντίτυπο (υπογεγραμμένο!) γιατί έρχονται Χριστούγεννα και θα χρειαστείτε δώρα. Αφήστε που τα βλέπω να εξαντλούνται λίαν συντόμως! Ας περάσουμε στη συνέντευξη με τον συγγραφέα και τα λέμε παρακάτω...

Πώς ξεκίνησες να γράφεις τρόμο; Ποιες είναι οι επιρροές σου;

Ανέκαθεν αγαπούσα τη λογοτεχνία και τις ιστορίες. Ειδικά το είδος του τρόμου το αγαπώ γιατί πατάει με το ένα πόδι στη λογοτεχνία του φανταστικού και με το άλλο στη ρεαλιστική λογοτεχνία. Το φανταστικό είχε πάντα ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, από την Ελληνική μυθολογία ως τα ξένα παραμύθια. Θυμάμαι 6 χρονών να παίρνω το Hero Quest, ένα από τα πρώτα επιτραπέζια παιχνίδια που είχανε χαρακτήρες του φανταστικού. Μετά ήρθε ο Τόλκιν και γύρω στην εφηβεία τα παιχνίδια ρόλων. Τα RPG ήταν κάτι άγνωστο στην πόλη μου, και μια σειρά από ευτυχή ατυχήματα έφεραν στα χέρια μου ένα κουτί αρχάριου για το πασίγνωστο Dungeons&Dragons. Οι ρόλοι των ηρώων μοιράστηκαν ανάμεσα στους φίλους και κάποιος έπρεπε να αναλάβει τον ρόλο του… παραμυθά. Για περίπου πέντε χρόνια έφτιαχνα ιστορίες, κόσμους και πλοκές προς τέρψην της παρέας. Η σχολή μου με οδήγησε στην ανάγνωση κλασσικών συγγραφέων, συγχρόνως όμως συνέχισα να διαβάζω φανταστικό, εξασκώντας αυτού του είδους την τέχνη του λόγου: να δημιουργώ χαρακτήρες και καταστάσεις τις οποίες έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι παίχτες-φίλοι μου. Αυτό που μας ευχαριστούσε περισσότερο ήταν η δημιουργία αγωνίας και έντασης, η ιδέα πως ο χαρακτήρας κάποιου δεν θα την έβγαζε καθαρή… Κάπου εκεί άρχισαν να εντάσσονται τα πρώτα ψήγματα τρόμου στις ιστορίες μου. Με τα χρόνια και τις αλλαγές πόλεων, οι παρέες έσπασαν αλλά η ανάγκη για εξιστόρηση δεν μειώθηκε. Ξαφνικά, βρέθηκα να γράφω και να συμπληρώνω εγώ το τι συμβαίνει ώσπου σε μια στιγμή είδα εκείνα τα πρωτόλεια κείμενα και είπα: «Χμμ, αυτά που έγραψα είναι διηγήματα». Δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο διήγημα που έγραψα –ξεχασμένο σε κάποιο σκοτεινό συρτάρι πια– ήταν γραμμένο σε δεύτερο πρόσωπο. Από επιρροές… Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να διαλέξω κάποιον συγγραφέα. Ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι μακράν ο Terry Pratchett, δημιουργός του Discworld και απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί τρόμος. Λατρεύω να διαβάζω, και φυσικά να διαβάζω το είδος που γράφω, οπότε κάθε συγγραφέας –είτε λέγεται King, είτε Lovecraft, ή Barker ή Ligotti και πάει λέγοντας- έχει να προσθέσει κάτι. Νομίζω πως η μεγαλύτερη επιρροή μου τα τελευταία χρόνια, αυτό δηλαδή που με τρομάζει τον ίδιο και η ατμόσφαιρά του με εμπνέει είναι το Silent Hill, το παιχνίδι τρόμου της Κονάμι. Η μουσική του με έχει συντροφέψει εκατοντάδες ώρες τα τελευταία χρόνια όσο γράφω, και οι εικόνες εγκατάλειψης, κλειστοφοβίας και ψυχολογικού τρόμου που μου δημιουργεί όταν το σκέφτομαι είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής μου. Είναι το ύφος το οποίο μου αρέσει να διαβάζω και να γράφω, και οι περισσότερες από τις ιστορίες που θα συναντήσετε μέσα στο βιβλίο κινούνται σ’ αυτό το μοτίβο. Του ήρωα που –από ενέργειές του και όχι μόνο- βρίσκεται αντιμέτωπος με κάτι πολύ μεγαλύτερο από τον ίδιο. Αυτή φυσικά είναι μια από τις βάσεις της λογοτεχνίας του τρόμου: δουλεύει γιατί κι εμείς κατά τη διάρκεια της ζωής μας, αυτό ακριβώς φοβόμαστε, το αόριστο και το άγνωστο που περιμένει μπροστά.



"Το Φως Μέσα Μου" είναι το πρώτο σου βιβλίο, μα όχι η πρώτη σου δημοσίευση. Πού αλλού μπορεί να σε έχουμε διαβάσει;

Τα τελευταία 5 χρόνια και κάτι, είμαι ενεργό μέλος του sff.gr, φόρουμ των Ελλήνων συγγραφέων του Φανταστικού και τα μισά από αυτά λειτουργώ και σαν συντονιστής της λογοτεχνίας τρόμου. Άρα είναι πιθανόν να έχετε διαβάσει κάποιο διήγημά μου σε κάποιον από τους διαγωνισμούς που τρέχουν κατά καιρούς εκεί. Από πλευράς έντυπων δημοσιεύσεων, οι περισσότερες είναι στο εξωτερικό, κυρίως επειδή υπάρχει μεγαλύτερη αγορά για διηγήματα τρόμου. Οι πρώτες μου Ελληνικές δημοσιεύσεις ήταν δυο διηγήματα στο «9» της Ελευθεροτυπίας, το 2008. Έπειτα υπήρξαν ιστορίες μου στο περιοδικό των Συμπαντικών Διαδρομών, στο newsage, σε ανθολογία των εκδόσεων Αρχέτυπο και σύντομα και σε ανθολογία της Ars Nocturna. Από την αγορά των ΗΠΑ και της Βρετανίας, υπάρχουν κάπου 15 ιστορίες μου σε διάφορα περιοδικά και ανθολογίες, ενδεικτικά στην Escape Publishing, Static Movement, Pill Hill Press, το περιοδικό Lamplight και κάποια ακόμη. Κάποια από αυτά τα διηγήματα υπάρχουν στο βιβλίο, συγκεκριμένα εκείνα που θεώρησα πως ταιριάζουν στο ύφος της συλλογής. Ευελπιστώ αργά ή γρήγορα να βρούνε και τα υπόλοιπα το δρόμο τους και στην ελληνική αγορά.

Η ιδέα να μαζέψεις τις καλύτερες ιστορίες σου στο βιβλίο πώς προέκυψε;

Προσωπικά, θεωρώ πως δεν υπάρχει είδος που να ταιριάζει περισσότερο στη φόρμα του διηγήματος από τη λογοτεχνία του τρόμου. Ο τρόμος πρέπει να είναι γροθιά στις αισθήσεις, να προκαλεί στον αναγνώστη τα ισχυρότερα συναισθήματα που θέλει να επιτύχει ο συγγραφέας και το διήγημα μπορεί να το προσφέρει αυτό με τον καλύτερο τρόπο. Η ιδέα για το συγκεκριμένο βιβλίο γεννήθηκε μέσα στο 2010 όταν ολοκλήρωνα το μεταπτυχιακό μου πάνω στη Δημιουργική Γραφή στο Εδιμβούργο. Παιχνίδισμα της τύχης μάλλον, αλλά ήταν το ομώνυμο διήγημα εκείνο που μου είχε βάλει την ιδέα. Τα περισσότερα από τα διηγήματα του βιβλίου γράφτηκαν το 2010 και 2011, όμως ουσιαστικά το βιβλίο ολοκληρώθηκε φέτος με τη συγγραφή δυο διηγημάτων την περασμένη Άνοιξη. Πρέπει εδώ να σημειώσω πως οι λογοτεχνικοί πράκτορές μου, Στέφανος Ξένος και Αγγέλα Γαβρίλη –η οποία επιμελήθηκε το βιβλίο– της Book Agency, με βοήθησαν στον ανώτατο βαθμό για την επιλογή των διηγημάτων που τελικά μπήκαν στη συλλογή, και γι’ αυτό βρίσκω την ευκαιρία να τους χιλιοευχαριστήσω και εδώ.

Ποια είδη τρόμου θα βρούμε στα κείμενά σου;

Με εξιτάρει το είδος του τρόμου, σε όλες σχεδόν τις εκφάνσεις του. Εξαιρώ τις σκληρές σκηνές σπλάτερ χωρίς νόημα. Τα θέλω που έχω εγώ από τη λογοτεχνία του τρόμου είναι τα ίδια που θέλω να εκπληρωθούν από την ανάγνωση της συλλογής. Θέλω ο αναγνώστης να τρομάξει, θέλω να λυπηθεί και να γελάσει, θέλω όσο διαβάζει να πιστέψει… αλλά δεν θέλω να του χαλάσω τη μέρα. Στη συλλογή θα βρείτε διηγήματα ψυχολογικού τρόμου, ιστορίες φαντασμάτων, γοτθικό δράμα, μαύρη κωμωδία, σκοτεινή Επιστημονική Φαντασία και φαντασία, κοσμικό τρόμο και αστικό τρόμο. Α, κάτι άλλο που δεν θα βρείτε είναι βρικόλακες. Αφήνω τους βρικόλακες στα φέρετρά τους και στις αφίσες των εφηβικών δωματίων, μέχρι να επιστρέψουν στην αγκαλιά της λογοτεχνίας τρόμου.

Από τα 13 διηγήματα που επέλεξες για "Το Φως Μέσα Μου" ποιο ξεχωρίζεις;

Αυτή είναι δύσκολη ερώτηση... Οι ιστορίες που υπάρχουν στο βιβλίο επιλέχθηκαν μεταξύ αρκετών άλλων, οπότε κάθε μια έχει ειδικό βάρος στο νου μου. Αν ήταν να ξεχωρίσω ένα, για συναισθηματικούς λόγους και μόνο, αυτό θα ήταν το Lights Out. Δεν ήταν η πρώτη ιστορία τρόμου που είχα γράψει, ήταν όμως η στιγμή που αντιλήφθηκα ότι θέλω να γράφω τρόμο.

Πολλά διηγήματά σου έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς. Ποια από αυτά θα διαβάσουμε στο βιβλίο;

Πρέπει να αναφέρω πως τα διηγήματα της συλλογής που διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς στο παρελθόν, έχουν δουλευτεί με πολλή προσοχή, χωρίς πίεση χρόνου και όρια λέξεων. Οπότε, όσοι έχει τύχει να διαβάσουν εκείνες τις πρώτες γραφές τους, ας είναι έτοιμοι για ευχάριστες εκπλήξεις! Από τις ιστορίες που περιέχονται στο βιβλίο, το Lights Out πήρε τη 2η θέση στον πρώτο λογοτεχνικό διαγωνισμό των εκδόσεων Αρχέτυπο, ενώ οι ιστορίες «Ο Γέρος των Κοράκων», «Για την Ελίζα» και «Η Ψυχή του Φιλ Ο’Ντόνοβαν» πήραν την πρώτη θέση σε διαδικτυακούς διαγωνισμούς διηγήματος. Επίσης το «Ο Κόλπος των Ναυαγίων» και το «Ένα Νέο Σκοτάδι» διακρίθηκαν σε διαδικτυακούς διαγωνισμούς, όμως οι συγκεκριμένες έχουν αλλάξει δραματικά από τότε που είδαν το φως του διαδικτύου.

Τα επόμενα συγγραφικά σου σχέδια τι μορφή έχουν; Δουλεύεις ήδη κάποια νέα ιδέα;

Δουλεύω ένα μυθιστόρημα Τρόμου το οποίο σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί. Επίσης, ένα project που μαγειρεύω τον τελευταίο καιρό με τρία πολύ δυνατά ονόματα του χώρου. Τέλος, αυτό τον καιρό δουλεύω ένα νέο μυθιστόρημα που έχει μπει στο κεφάλι μου και πρέπει να βγει επειγόντως. Οπότε, όσο υπάρχει υγεία και όρεξη, θα υπάρχουν και ιστορίες.

Πώς νιώθεις για την πρώτη σου έκδοση και για την πρώτη σου παρουσίαση;

Με μια λέξη; Πανέμορφα! Όταν το καλοκαίρι μού ήρθε το νέο της συμφωνίας με τις εκδόσεις Momentum, ήμουν στη σκοπιά σε ένα στρατόπεδο σε περίοδο σοβαρής εμπλοκής. Ε, λοιπόν, πρέπει να ήμουν ο πιο χαρούμενος φαντάρος σε ολόκληρο το στρατόπεδο. Όλοι αντιλαμβανόμαστε και ζούμε τις δυσκολίες της εποχής, γι’ αυτό νιώθω ευτυχισμένος που οι εκδότες μου, κ. Νίκος και Στέργιος Μπατσιούλας πίστεψαν στη συλλογή και πήραν το ρίσκο του κόστους της έκδοσης. Τους ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό. Όσο για την παρουσίαση, είμαι πολύ χαρούμενος που θα δω πολλούς και καλούς φίλους του χώρου τους οποίους, λόγω της διαμονής μου στην Ξάνθη, δεν έχω τη δυνατότητα να βλέπω όσο θέλω. Αυτή τη στιγμή νιώθω πολύ χαλαρός, όμως δεν ξέρω κατά πόσο θα ισχύει αυτό όταν ξεκινήσει! Πάντως θα έχω δίπλα μου τον Σταμάτη Λαδικό και τον Μιχάλη Μανωλιό, δυο από τους καλύτερους συγγραφείς του Φανταστικού στην Ελλάδα που μου κάνουν την τιμή να μιλήσουν για το βιβλίο, ένας παραπάνω λόγος να ανυπομονώ για την παρουσίαση.

Τι μήνυμα θέλεις να στείλεις στους φίλους της Fantasy Gate και της Κοινότητας του Μεταφυσικού;

Ότι όλοι εμείς που αγαπάμε το φανταστικό πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί που είμαστε κομμάτι αυτής της κοινότητας: όλοι οι υπέροχοι κόσμοι του φανταστικού ζωηρεύουν με κάθε έκφανσή τους την μουντάδα της καθημερινότητάς μας. Από τη φαντασία μας πρέπει να αντλούμε δύναμη για να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα. Και επίσης ότι είμαστε πολλοί· πολύ περισσότεροι απ’ όσοι πίστευα όταν ξεκίνησα να διαβάζω και να γράφω. Χαρούμενες γιορτές σε όλους σας!


... Έτσι που λέτε μας τα είπε ο Κωνσταντίνος Κέλλης. Μέχρι το επόμενο άρθρο (που θα έχετε πάρει “Το Φως Μέσα Μου” και θα μπορούμε να κουτσομπολέψουμε ποιος πήρε την καλύτερη αφιέρωση) να είστε καλά και να διαβάζετε τρόμο!


WHO IS WHO

Ο Κωνσταντίνος Κέλλης γεννήθηκε το 1985 στην Ξάνθη και ζει πάνω από το πληκτρολόγιό του. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και Δημιουργική Γραφή σε δυο πόλεις γεμάτες φαντάσματα, τη Θεσσαλονίκη και το Εδιμβούργο. Η αγάπη του για τη λογοτεχνία του Φανταστικού και τις πιο σκοτεινές αποχρώσεις της τον ώθησε να ασχοληθεί με τη συγγραφή ιστοριών τρόμου και μυστηρίου. Διάφορα διηγήματά του έχουν διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς ενώ έχουν δημοσιευθεί σε ανθολογίες τρόμου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. «Το Φως μέσα μου» είναι η πρώτη του προσωπική συλλογή διηγημάτων.

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα εξής βιβλιοπωλεία: Ν. & Σ. Μπατσιούλας, Ιανός, Πρωτοπορία, Πολιτεία, Ars Nocturna, Jemma Press, Solaris. Σε περίπτωση έλλειψης μπορείτε να κάνετε παραγγελία.
Η σελίδα του βιβλίου στο facebook: https://www.facebook.com/Konstantinos.Kellis?fref=ts

Η πρώτη εικόνα του άρθρου προέρχεται από το short film "Lighthouse" της ProMotion Studios (http://blenderartists.org/forum/showthread.php?128330-Lighthouse-%28short-film%29).

________________________________


    τα έχεις διαβάσει;

Βιβλία Fantasy

Διαβάσαμε & Κρίνουμε
Fantasy Archive

Μουσική Φαντασίας

Ακούσαμε & Προτείνουμε
Fantasy Archive

Visual Art - Ζωγραφική

Είδαμε & Παρουσιάζουμε
Fantasy Archive

Comics - Graphic Novels

Εικόνες & Κείμενα Φαντασίας
Fantasy Archive

Ταινίες & Σειρές Φαντασίας

Εντυπώσεις και Συναισθήματα
Fantasy Archive

Video Games

Η F Γωνιά των Gamers
Fantasy Archive